top of page

Jennifer Gummesson

Kreativitet och människor i centrum på Tower Helix

Jennifer Gummesson

Lästid

8 Minuter

Publicerat

07 Okt, 2025

Skribent

Anna Modin

Anna Modin

Senior Recruitment Consultant

Medskribenter

Ebba Lindgren Jirdén

Ebba Lindgren Jirdén

Head of People and Culture

Linnéa Dywling

Linnéa Dywling

Partner & COO

Prenumerera på nyhetsbrevet

En allt-i-allo på platsen där allt händer

Jennifer Gummesson är marknadsförare och koordinator på Tower Helix, Delta Consultings systerbolag och flexibla event- och möteslokal i Stockholm. Lokalen rymmer inte bara kollegor under arbetsdagarna, utan här skapas allt från kreativa möten och poddinspelningar till stora fester och konferenser. Möjligheterna med ytan är helt enkelt oändliga. Hennes roll är bred: hon tar hand om nya och återkommande kunder, driver marknadsföringen via sociala medier och webb, ansvarar för poddstudion och säkerställer att alla evenemang (från intima middagar till stora konferenser) löper smidigt. Med sin närvaro och sitt driv skapar hon en miljö där både kunder och kollegor känner sig inkluderade och sedda.


– ”Jag jobbar i den här lokalen där allt händer. Det är socialt, kreativt och väldigt varierande. Jag gillar att vara med i alla delar och se idéer bli verklighet ,” säger Jennifer.

Tower Helix – en kreativ och flexibel miljö

För Jennifer är Tower Helix mer än bara en arbetsplats; det är en produkt i sig. Lokalerna är flexibla och kan rymma allt från yoga och webbinarier till fester och ledningsgruppsmöten. Utsikten och atmosfären ger energi och inspiration till alla som besöker platsen. Att kunna kombinera funktion med upplevelse gör att kunderna inte bara bokar en lokal, utan de bokar en upplevelse när de kommer hit.


– ”Det som gör Tower Helix unikt är bredden. Samma plats fungerar för så otroligt mycket och utsikten gör att många känner sig inspirerade att skapa här,” förklarar hon.

Jennifer ser varje evenemang som en chans att skapa något unikt, där miljön, energin och detaljerna tillsammans formar helheten.


– ”När gäster lämnar lokalen och säger att de vill komma tillbaka, då vet jag att vi har lyckats,” avslutar Jennifer med ett leende.

Kreativitet och idédrivna processer

Jennifer beskriver sitt arbetssätt som socialt och idédrivet. Hon vill synliggöra människorna bakom varumärket, variera innehållet för olika målgrupper och låta små “dumma idéer” testas för att bli roliga och engagerande format. Genom att arbeta proaktivt och experimentera kontinuerligt kan hon skapa marknadsföring som speglar den verkliga upplevelsen i Tower Helix.


– ”Jag älskar att vara kreativ och komma på lösningar. Ibland blir det långa samtal med poddgäster innan nästa inspelning, men det är väldigt socialt och energigivande,” säger hon.

Jennifer Gummesson spelar in en podcast

Dela på sociala medier

Jennifer Gummesson

Jennifer Gummesson

Marketing Assistant

Utmaningar i mångmålgruppsmarknadsföring

Att marknadsföra Tower Helix handlar inte bara om att posta bilder på Instagram eller LinkedIn, utan det handlar om att nå rätt personer med rätt budskap. Kunderna varierar från mötesbokare och företag till poddgäster och eventplanerare, vilket kräver en flexibel och anpassningsbar strategi.


– ”Sociala medier är brusigt och vi har väldigt många olika målgrupper. Både privatpersoner som företag. Då gäller det att variera innehållet och lära känna vilka som dras hit via möten och via flöden,” säger Jennifer.


Hennes lösning är att kontinuerligt följa upp, analysera respons och snabbt iterera, så att marknadsföringen alltid är relevant och engagerande för de som kollar.

Att göra platsen personlig

En av Jennifers styrkor är att sätta människor framför logotypen. Hon vill att kunder och gäster ska känna igen ansikten och skapa en familjär känsla till Tower Helix varumärke. Genom att visa både kollegor och kunder i olika sammanhang blir Tower Helix mer än en lokal och istället en plats där människor vill vara. Det handlar om att kommunicera kultur och atmosfär, inte bara fakta och bokningsmöjligheter.


– ”När jag visar människorna som jobbar här blir känslan mer familjär. Kunder och gäster känner igen ansikten och ser sig själva i lokalen innan de ens kliver in. De skapar också snabbare mer trygghet och förtroende,” förklarar hon.

Personligt driv och inspiration

Utanför jobbet är Jennifers mest använda emoji 🫶, hennes favoritsnacks är popcorn och fryst mango, och hennes favoritplats i Stockholm är Edsbergsparken. På frågan vilket hennes spirit animal är, så svarar Jennifer den flygande ekorren. Den symboliserar nyfikenhet, energi och lekfullhet. Det är just den personligheten som hon tar med sig in i arbetet på Tower Helix: en balans mellan kreativ frihet och professionellt ansvar.


– ”Det som driver mig mest är att se idéer växa till verklighet och att träffa människor. Att få skapa något som fungerar i praktiken och ser bra ut, det är det som är roligast,” säger hon.


Med Jennifer i teamet blir Delta Consultings systerbolag Tower Helix en plats där både kreativitet och service möts. Det är en miljö där idéer blir till verklighet och varje gäst känner sig sedd och omhändertagen. Här finns utrymme för möten som inspirerar, event som engagerar och samarbeten som får växa!


Oavsett om du planerar ett intimt evenemang, ett större företagsevent eller bara vill upptäcka en unik mötesmiljö i hjärtat av Norra Tornen, är du varmt välkommen att höra av dig till Jennifer!

bottom of page